Programovanie hier - Vysoko-úrovňový jazyk rubrika: Programování: Jiné
Zdravím, hľadám moderný vysoko-úrovňový jazyk pre programovanie jednoduchších hier, ale s podporou 3D pre použitie v budúcnosti.
Malo by to byť niečo v štýle kombinácie Python+Pygame ktorú používam teraz, ale vadí absencia 3D, updatov pygame, občas dosť low-level záležitosti, trable s knižnicami. Najlepšia možnosť sa zdá byť C#, ale ak by ste vedeli o niečom lepšom ... skôr by som skúsil nejakú novinku (C++ a Java sú pre mňa out z rôznych príčin). Vďaka.
Skus mrknout na LUA - http://www.root.cz/serialy/programovaci-jazyk-lua/
Je to jazyk docela zaměřený na hry, jsou tam knihovny pro herní grafiku atd... Mě se tam líbil ten trochu jiný přístup k objektům - který se mi zdá by byl mému uvažování docela blízký. Ale zatím jsme v tom nic nedělal.
Komentáře
- Honza Břešťan : Lua je rozhodne zajimava. Ty odlisne koncepty pekne popsal Franta Fuka na lonskem DevFestu - https://www.youtube.com/watch?v=0L1sA_abrkY — 26.3.2014
- rmaslo : jj To video hezky popisuje to podstatný. — 27.3.2014
- itman : https://love2d.org/ — 28.3.2014
- josef.vrsansky : Pokud se jedná o hry pro mobilní zařízení v lua tak vypadají zajímavě http://giderosmobile.com/ a http://coronalabs.com/products/corona-sdk/ — 30.3.2014
- xxar3s : Ano, ale Lua je len doplnkovy jazyk k C++ herny engine v tom nenaprogramujes. Vyssi programovaci jazyk moze byt pre teba aj C++ ak budes pouzivat tie spravne jazykove prostriedky. Ak to myslis s hrami vazne tak C++ je zaklad, ktory sa jednoducho musis naucit. — 3.4.2014
- siq : Nemusis, mozes pouzit aj existujuci engine ktory pouziva nejaky scriptovaci jazyk. K C++ sa v zivote nemusis dostat ked nechces. — 3.4.2014
- rmaslo : @xxar3s: Dotaz byl na "vysoko-úrovňový jazyk". Souhlas, že to vlastní zobrazování 3D je v C/C++ ale scriptování pohybu postav atd... se často dělá právě v Lua - viz: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines — 3.4.2014
- xxar3s : Ale C++ môžeš používať aj ako vysokoúrovňový jazyk. Napríklad namiesto char* budeš používať obálku std::string, namiesto ručnej alokácie / dealokácie pamate budeš používať reference counting, namiesto smerníka na funkciu budeš používať lambdy atd. — 3.4.2014
- siq : Nech to postavis z akehokolvek strany, C++ rozhodne nie je vysokourovnovy jazyk. Uz len to ze kazdu triedu mas rozpisanu v dvoch suboroch(hlavicka a telo) je riadna otrava. — 3.4.2014
- rmaslo : Osobně bych taky C/C++ bez váhání zařadil mezi nízkoúrovňové ... ale wiki má jiný názor: "Programovací jazyk C je často považován za nízkoúrovňový, avšak na rozdíl od výše uvedených jazyků (assembler) je nezávislý na počítačové platformě. Poskytuje pouze nízkoúrovňový přístup k operační paměti a programové konstrukce, které je snadné přímo převést do strojového kódu procesorů." — 4.4.2014
- siq : pri porovnavani s assemblerom je vsetko vysokourovnove :) — 4.4.2014
- Kit : @siq: ... včetně makroassembleru :) — 4.4.2014
- rmaslo : No mě to taky překvapilo :-) Já chtěl normálně @xxar3s napsat, že C je prostě nízkoúroňový a že to píšou i na wiki a konec diskuze. Ale naštěstí jsem se na wiki napřed kouknul... a překvapilo mě to celkem dost. No samozřejmě, můžeme to tam opravit a pak tím argumentovat :D — 5.4.2014
Pro zobrazení všech 5 odpovědí se prosím přihlaste:
Nebo se přihlaste jménem a heslem:
Komentáře