knihy o opengl es rubrika: Programování: Android

4 velepetr
položil/-a 5.10.2014

Dobrý den,
Jakou doporučujet knížku o opengl es 2.0 v češtine a hlavně kde ji koupit. Nemůžu najít ani jednu, která by byla v češtině a nebyla vyprodaná. Poradte :-)

odkaz
9 pavel.stehule
odpověděl/-a 8.10.2014

Ono toho v Cestine zase tolik nevyslo, vim pouze o prekladu Redbooku, jeste nedavno jsem to v knihkupectvich videl http://knihy.cpress.cz/opengl.html

Komentáře

  • velepetr : našel jsem asi tři knihy přímo o opengl es ale všechny vyprodané. Já mám knihu Programujeme hry pro android 4, ale tam není skoro nic. Potřeboval bych základy opengl jak to funguje, efekty jako mlha, rozmazání atd. Chodím SŠ Průmyslovou ani tam v knihovně nic není a z tutoriálu na internetu se to moc učit nedá :( kde se to mám naučit? 8.10.2014
  • pavel.stehule : @velepetr: tyhle knihy určitě budou k dispozici v NTK - národní technické knihovně - jinak ale OpenGL je pro pochopení docela dost náročné - a základem je vysokoškolská matematika. Tato matematika se možná učí na gymnáziích, ale pokud si vzpomínám, tak na mé průmyslovce se to neučilo. 8.10.2014
  • dzejkob : Tohle http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php už je too old? 8.10.2014
  • andrejborsuk : @dzejkob: Veci ako glBegin()/glEnd() su dost zastarale a dnes by sa uz nemali pouzivat. Aj ked ako prehlad konceptov OpenGL to stale moze byt celkom fajn. 8.10.2014
  • dzejkob : Tak on to je nějakej backup. Evidentně to jede samostatně: http://nehe.gamedev.net/ a zdá se dost aktuální. Ale furt tam maj glBegin. Ale na netu toho je obecně mraky. Aha pardon ne v češtině. Už mlčím. 8.10.2014
  • velepetr : Sice jsem se jestě neučili matice, ale matika mi problém nedělá.Nejspíš to neni to nejtěší, ale beziorevo křivka, bezierova plocha, pohyb po parabole, po kruhu... a takové věci chápu a ve hře jsem už použil rád se další věci doučím. Sice jezdim aspon jednou za měsíc do Prahy v ale v Jihlavě takovou knihovnu nemáme:(.Já potřeboval bych ty informace po ruce, abych to nemusel furt hledat na internetu. 12.10.2014
  • pavel.stehule : Musí to být vytištěné? - tady jedny skripta přímo od autora http://mrl.cs.vsb.cz/people/sojka/pg/pocitacova_grafikaII.pdf - a možná by se dala sehnat i vytištěná někde v prodejně skript. Jinak k té matematice toho vyšlo a je k dispozici docela hodně. Prakticky na každé vysoké škole se učí počítačová grafika, a k těmto předmětům budou k sehnání skripta - např. v prodejně skript ČVUT v Dejvicích určitě něco naleznete. 12.10.2014
  • velepetr : je v Reedbooku matika ?? 12.10.2014
  • pavel.stehule : @velepetr: Samozřejmě - bez té matematiky to nejde. Resp. jde to, ale zůstanete někde na začátku. Na druhou stranu, i bez úplného pochopení té matematiky může mít smysl si ta skripta přečíst, k tomu aby člověk pochopil, jak 3D karty a 3D grafika funguje. 13.10.2014
  • velepetr : děkuju, za cené informace a omlouvám se za mou bídnou gramatiku. 13.10.2014

Pro plný přístup na Devel.cz se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.