Co vám na Devel.cz chybí? (2013) rubrika: Folklór

10 Michal Illich
položil/-a 15.2.2013

(nové vlákno se stejným tématem jako loni)

Snažíme se dělat Devel.cz pro vás, vývojáře.
Řekněte nám, co potřebujete - jaká funkce tohoto webu vám chybí nebo zda vám obecně chybí nějaký web či nástroj, který by vám ve vývoji pomáhal.

Můžete také hlasovat o nápadech svých kolegů.
Budeme se pokoušet implementovat ty nejvíce žádané vlastnosti.

odkaz
9 joinmax
odpověděl/-a 28.2.2013

Chybí veřejný přístup ke všem odpovědím.

Komentáře

  • Michal Illich : a v čem to vám, registrované uživatelce, chybí? 1.3.2013
  • Honza Břešťan : Podle me diky tomu odpovedi a komentare ztraci vyznam pro sirsi verejnost, coz byl napr. jeden z hlavnich zameru StackOverflow. Devel je pak komunita "sama pro sebe" a pokud dobre odpovedi nebudou registrovani uzivatele Develu sirit na svem blogu nebo jinde na webu, sirsi vyvojarske verejnosti nepomuzou. 1.3.2013
  • Anonym : presne tak, nemôžem zaujímavú myšlienku nikomu poslať 1.3.2013
  • eNca : Podle mne to brání většímu rozšíření místní komunity. Když se z vyhledávače dostanu na stránku, kde je nutné se nejprve registrovat, abych si tu stránku mohl přečíst, tak téměř vždy místo registrace zavírám okno a zkusím jiný odkaz. 2.3.2013
  • Michal Illich : Marku, samozřejmě že můžete někomu odkaz poslat. Ad širší vývojářska veřejnost: tipnul bych, že už nyní je na devel.cz zaregistrovaná většina českých vývojářů (nebo alespoň těch, kteří něco čtou), tedy ona "širší vývojářská veřejnost" vlastně širší není. A i kdyby byla, jsem naprosto v pohodě s tím, když budou mít uživatelé devel.cz nějakou konkurenční (znalostní) výhodu oproti těm, kteří uživateli devel.cz nejsou. Aneb my děláme službu pro naše uživatele. Neděláme ji pro naše "neuživatele". 3.3.2013
  • Honza Břešťan : To mi s prominutim prijde jako po vsech strankach arogantni blbost. Vzdycky je prostor na zvetsovani uzivatelske zakladny a uzavrenosti se toho moc nedosahne. Konkurencni vyhodu prece maji uzivatele uz jen tim, ze to forum aktivne sleduji a ucastni se diskusi. Navic "neuzivatele", kterym nekdo poslal odkaz, si toho diky tomu vsimnou, zacnou se treba chctit vyjadrit a po nejake dobe se registruji a to je vyhra pro obe strany, ne? Naopak jak pise eNca, kdyz mi nekdo posle odkaz nebo na nej narazim na googlu, ale nedostanu se k odpovedi bez registrace, na 99 % jdu jinam, i kdyby byla registrace na 5 sekund, zadarmo a bez zadavani mailu. 4.3.2013
  • Michal Illich : Jane, zkušenosti ze zahraničí ukazují, že uzavřené komunity (Quora, Facebook, atd.) fungují minimálně stejně dobře jako polootevřené (StackExchange, Twitter) či zcela otevřené (Wikipedia). Těch (polo)otevřených je v čechách tak 50, nevidím žádný důvod proč bychom měli dělat padesátou první. Když už jste tady, užívejte si naopak výhod uzavřené komunity: málo spamu a trollů, vyšší kvalita odpovědí. 4.3.2013
  • Honza Břešťan : No, zrovna Quora funguje jenom diky tomu, ze ji spravuji zamestnanci Yahoo! pracujici z domova :) Slo mi stale jen o moznost cteni odpovedi, ne anonymni psani. Porad znam ve svem okoli spoustu dobrych programatoru, kteri denne hltaji ruzne zdroje, deli o nazory a zkusenosti na netu, ale kdyz jim neco poslu na Develu, tak je odpoved "meh, to bych se musel registrovat na dalsi sajtu". To podle me opravdu skodi - zejmena v nasi male zemicce. 4.3.2013
  • Michal Illich : Už jsem to vysvětloval několikrát i na Zdrojáku. Neregistrovaným uživatelům nejsme schopni nabídnout služby na úrovni, které chci (tedy personalizované a bez spamu). Buď podmínku registrace (či sociálního loginu) překousnou nebo budou prostě navštěvovat jinou komunitu. Je to škoda stejně tak naše jako jejich. 4.3.2013
  • Honza Břešťan : Chapu snahu o co nejkvalitnejsi obsah, ale jak presne moznost neregistrovanym uzivatelum ukazat odpovedi prida na mnozstvi spamu? Tim spis, ze mame "socialni login", by bylo fajn odpovedi na socialnich sitich sdilet. 4.3.2013
  • Anonym : Jak vidno na spam to zas takový vliv nemá. Za dva týdny aktivního užívání, jsem viděl přinejmenším 6 spamů. A to ani nemluvím o nevyžádaném newsletteru od vás. 4.3.2013
  • Michal Illich : Jane, však netvrdím, že koukání přidává spam :) Tvrdím, že v uzavřených systémech se spam lépe rozpoznává. Rarouší, ano, také jsem dvě dávky po třech spamech viděl a hned je smazal. 4.3.2013
  • Honza Břešťan : Pak jsme asi porad kazdy na jine vlne, necham tehle diskuse, otevrenejsiho systemu se tedy asi jen tak nedockame :) 4.3.2013
  • eNca : Zásadní názorový rozpor ilustruje fakt, že Michal Illich používá pro neregistrovaného uživatele pojem "neuživatel". On to ale je uživatel. Jenom se zatím nezaregistroval. A kdyby se bez registrace dokázal přesvědčit o kvalitách tohoto projektu, tak by se možná i zaregistroval. To, že se sem další lidé nezaregistrují není jenom jejich smůla. Je to smůla i nás registrovaných uživatelů, protože víc hlav víc ví ... 12.3.2013
  • Michal Illich : Enco, o kvalitách Quory či Facebooku se také bez registrace nepřesvědčíte. Dokonce ani Twitter, byť je 99% informací veřejných, bez registrace mnoho přínosu nemá. Mohl bych pokračovat výčtem dalších zahraničních služeb (Netflix, Spotify, last.fm, atd.), které taky začnou být přínosné až registrací. S oním "víc hlav víc ví" souhlasím, ale uvědomme si, že přínos pro ostatní uživatele nastane až tehdy, když ten nově příchozí něco odpoví. Zřejmě mezi řádky tvrdíte, že se pravděpodobnost odpovědí zvýší, pokud bude obsah veřejný. Já bych si tím jist vůbec nebyl. 13.3.2013
  • eNca : Ano, myslím si, že veřejně dostupný obsah povede k většímu množství registrovaných uživatelů. Samozřejmě pro to nemám žádný nezpochybnitelný argument - je to jen moje domněnka. Ale když se podívám na počet hlasů u tohoto příspěvku a na počet hlasů u toho následujícího, tak se mi zdá, že tou samou doměnkou tady "trpí" více lidí (čtěte registrovaných uživatelů) A bylo by opravdu hezké, kdybyste se "pokusili implementovat tuto nejvíce žádanou vlastnost" ;-) 14.3.2013
  • Petr Voneš : To je pravda, o "kvalite" Facebooku se urcite nepresvedcim. Pokud by byl obsah verejny, tak se tim kvalita prece nesnizi. Aby to nakonec nevypadalo takto http://wumocomicstrip.com/strip/2009/05/19/ :-) Nebo udelat alespon obcas "den otevrenych dveri" ? 14.3.2013
  • Bivoj101 : Michale, otázka zní jinak: co ja na tom špatného, když (pro čtení) zveřejníš obsah fóra pro neregistrované/vyhledávače? Tedy kromě argumentu, že to nabourává vaši "prkenou" koncepci o projektu. 14.3.2013
  • Michal Illich : Den otevřených dveří zní dobře, mohli bychom to vyzkoušet. Špatného na tom není nic, kromě toho, že nevěřím, že by to fungovalo - viz třeba fórum Zdrojáku, které i po 5 letech zelo prázdnotou a bylo podstatně míň používané než současný Devel.cz 14.3.2013
  • Petr Voneš : O tom ze bylo na Zdrojaku forum ani nevim. Na druhe strane napriklad provozovatel serveru builder.cz nedavno naprosto pohrbil leta velmi aktivni diskusni fora, takze ani tam uz dnes skoro nikdo nechodi. Diskusnich (mezinarodnich) for uz je zkratka hodne (StackOverflow, MSDN Forums ...) a casu malo :-) Proto by otevreni teto diskuse mohlo lidem ukazat, ze to tu neni uplne mrtve. Odhadl bych, ze prekazkou je pro mnohe registrace jen pres ucet na (a)socialnich sitich. Nakonec jsem tedy dal sanci LinkedIn, ale kdyz nekde vidim ty ikony Google/Facebook/Twitter, tak je mi z toho na bliti. Aktualizace: ted jsem se odhlasil a vidim, ze byla pridana moznost "Registrace bez socialnich siti", bravo ! Tato moznost by se urcite mela vice zpropagovat a zvyraznit. 14.3.2013
  • Anonym : Uvědomte si co se stane, pokud z Devel.cz uděláte bezbariérovou "službu". Některé bariéry mají smysl, třeba jako filtr. Občas se stane, že vznikne prospěšná komunita právě díky tomu, že je složená pouze z lidí, které odfiltrovala jedna malá překážka. A určitě existují lidé, kteří se přidají právě díky tomu. 25.4.2013
  • joinmax : BTW: vypadá to, že trend uzavírání pokračuje, teď nejde bez registrace ani psát komentáře na Zdroják. 16.5.2013
  • joinmax : Pavle, už to tu padlo - v čem ostatní uživatele poškodí to, že sem přijde nepřihlášený uživatel a může si číst odpovědi? A co takhle nepřihlášeným zakázat i číst komentáře na zdrojáku? Když už tak už, ne? Nebo rovnou zakázat i články a zprávičky. 16.5.2013
  • Martin Sura : Škoda no, jeden čas jsem doufal, že by se devel mohl stát takovým "českým stackoverflow". Bohužel, když neregistrovaný uživatel nemá možnost ani přečíst odpověď. Počítám, že google asi taky nebude indexovat odpovědi, že? 16.5.2013
  • joinmax : Nevím, jestli je to porucha nebo něco jiného, ale na Zdrojáku se objevují a pak zase mizí komentáře: http://imgur.com/a/wUhak (nepřijde mi, že by obsahovaly něco až tak závadného). 17.5.2013
  • Kolesova plavkyně : Tak je to správně, uživatelé se tu nesmí jen tak courat! http://www.zdrojak.cz/clanky/uzivatele-se-musi-hlasit-na-vratnici/ 21.5.2013
  • Anonym : Českým Stack Overflow se nestane. PHP overflow, tomu už bych věřil. 1.6.2013
  • Johny Patera : Proc zrovna PHP? 3.6.2013
  • tvape : Přidávám se k tomu, aby byl Devel přístupný pro čtení pro veřejnost. Nesnáším, když naleznu řešení na svůj problém na nějakém uzavřeném diskuzním fóru a musím se zase a znovu a opět registrovat kvůli v té chvíli jednorázové návštěvě. A ke způsobou registrace: přišlo mě šílený, že jste podmiňovali registraci do Develu registrací ve FB, Twitteru nebo Gmailu, naštěstí alespoň tuto bariéru jste odstranili. 7.6.2013
  • Anonym : Ha ! Tak přece v ČR existuje vývojář bez jediného z těchto účtů ! 9.6.2013
  • joinmax : Ono jich bude mnohem víc - jen se o nich kvůli této vstupní bariéře na Develu nedozvíš. 9.6.2013
  • Anonym : Také se přidávám k otevření devel.cz pro čtení i neregistrovaným. Občas jsem nucen sedět v cizí síti a dopravdy v nich nechci používat registrace na kterých mě alespoň trochu záleží. 21.6.2013

Pro zobrazení všech 82 odpovědí se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.