Nástroj pro týmovou diskuzi - workflow používání rubrika: Folklór

7 Tomáš Tichý
položil/-a 15.6.2014

Spolupracuji v jednom menším týmu, který má za úkol pořádat řadu menších akcí, které je potřeba naplánovat. Problém je, že jednotliví členové jsou od sebe většinu času dost daleko a nějaká schůzka, kde by se probraly organizační věci není realizovatelná. Moderními slovy se jedná distribuovaný tým. Otázkou je, jak porady řešit:

1) Skype
2) Nějaký software na řízení projektů

Skype není ideální - je obtížné se sejít v jeden čas (různá časová pásma), přijde mi zvláštní komunikovat takhle na dálku a navíc má to nevýhodu, že se stejně domluvené věci musí zapsat, aby se na ně nezapomnělo.

Lépe vycházejí různé nástroje na řízení projektů. Z práce mám zkušenost s Trellem, které využíváme pro pár projektů. Jenže ty jsou diametrálně odlišné - tam jde spíše o řadu menších úloh, které jsou přidělené jednotlivým lidem. Zatímco v tomto případě bychom potřebovali spíše nástroj, přes který mohou všichni diskutovat a nebude hrozit, že se začneme v problémech ztrácet.

Řešili jste už podobný problém? Pokud ano, jaký nástroj používáte? Jde-li o něco podobného Trellu, jaké máte workflow - podle čeho dělíte jednotlivá probíraná témata, jak řešíte situaci, kdy už diskuze začne přerůstat přes hlavu, jak situaci, kdy někdo z diskuze "vypadne" a po návratu ho čekají tuny textu?


Co už jsem četl?

http://devel.cz/otazka/nastroje-ktere-vam-pomahaji-pri-praci

http://devel.cz/otazka/co-nejjednodussi-project-management-tool

http://devel.cz/otazka/jaky-open-source-crm-wiki-a-task-management-software


P.S.: Jsme nezisková organizace a co jsem zapomněl zmínit a je důležité, opravdu nemáme kapacity za tento software platit. Resp. peníze by snad na to i byly, ale muselo by to mít setsakra dobrý důvod. Je nás okolo dvaceti celkem. Jo a máme možnost provozovat aplikace na vlastním serveru, jen by to zas muselo být dobrý důvod. (Čas jsou peníze...)

odkaz
7 Michal Kleiner
odpověděl/-a 12.6.2014

Používáme Slack (https://slack.com/). Je to něco jako moderně pojaté irc - kanály, soukromé zprávy, přikládání souborů, náhledy odkazů, vyhledávání!

Edit:
"Workflow" specialní žádné nepoužíváme, pro každý projekt nebo téma máme kanál (veřejný). Kanály se dají archivovat, takže pak nestraší v přehledu. Případně se dá vytvořit skupinová diskuse s tématem, v podstatě privátní kanál.
Umí to i formátovat snipety kódu (dá se vybrat spousta jazyků), pokud se nepletu, tak i Markdown.
Jak je to s ostatními OS nevím, pro MacOS je fajn aplikace.

Neřeší to tedy výstupy, plán nebo kalendář, ale je to nástroj pro šikovnou týmovou komunikaci.

Komentáře

  • Tomáš Tichý : Díky, to vypadá hodně dobře. Snipety nevyužijeme, jsme takový spíš humanitní projekt, mimo IT sféru. Formátování úplně Markdown není, ale snad to s ním půjde ( https://slack.zendesk.com/hc/en-us/articles/202288908-How-can-I-add-form... ) 13.6.2014
  • Michal Kleiner : Já formátování samotných zpráv osobně nevyužívám, maximálně @jmeno pro upozornění někoho dalšího. Myslel jsem pokud se přiloží MD soubor, že by ho to mělo umět zobrazit naformátovaný. Můžu ověřit v pondělí. 14.6.2014
  • Tomáš Tichý : Aha, tak to bychom asi stejně nevyužili. Když už je potřeba většího dokumentu, postačí Google Docs, se kterými si Slack také dobře poradí. 15.6.2014

Pro zobrazení všech 12 odpovědí se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.