WebGL - import modelů rubrika: Programování: Jiné
Zdravím,
Dostal jsem se k požadavku vytvoření 3d vieweru v prohlížeči založeném na WebGL. Po prozkoumání pár knihoven jsem se rozhodnul pro three.js - je srozumitelné a přehledné. Problémy ovšem nastávají s importem modelů. Ať už to je z čehokoliv kamkoliv:
-
import OJB+MTL je prakticky nepoužitelné pro složitější modely (občas chybí faces, model není optimalizovaný, pomalu se načítá atd.)
- import přes collada (.dae) už je o dost použitelnější - jsou ale posunuté textury
Tím prakticky možnosti končí. Je celkem jedno, zda se to exportuje ze sketchupu, blenderu nebo něčeho jiného (možná se mýlím). Model se načíst dá - co se ale týče materiálů, povrchu, průhlednosti aj. tak to je celkem žalostné.
Zeptal bych se - nemáte s tím někdo zkušenosti? Ať už se týká jiného enginu či jiného modelovacího softwaru. Zajímají mě jakékoliv best practices.
Zatím to vypadá tak, že je nezbytné pro to vytvořit nějaké interní nástroje, které budou umožňovat doladit textury, povrchy, materiály atd.
(je skutečně důraz na kvalitu - nestačí holý barevný model)
Snad neodpovídám pozdě a teda už zbytečně.
Chybějící faces u OBJ+MTL bude nejspíš to, že model nemáš triangulovaný (tzn. faces nejsou pouze trojúhelníky), a importer neumí triangulovat sám, ale je to jen wild guess. Ale triangulace ti zvětší load time, i pokud ji předpočítáš v Blenderu (zaškrkávátko "triangulate"). :)
Pokud chceš zůstat u three.js, tak se zkus podívat po nějakém binárním formátu, to by teoreticky mělo být rychlejší (např. FBX).
Každopádně, pokud to má být čistě prohlížeč, asi bych doporučil použít Unity a udělat WebGL build (pokud ty modely, které se mají prohlížet, jsou předem dané a uživatel nemá mít možnost nahrávat vlastní).
Pro zobrazení všech 3 odpovědí se prosím přihlaste:
Nebo se přihlaste jménem a heslem:
Komentáře