Analýza eshopu rubrika: Návrh
Dobrý den,
pracuji na analýze eshopu. A jsem trochu už z toho jalovej. Můžu se zeptat, jaké máte zkušenosti s analýzou a jak postupujete?
A) Vzhled eshopu - architektura, design, přehlednost úvodu, produktů, košíku
b) Analýza Seo
c) Google Analytic
Zajímalo by mě Vaše zkušenosti a typy, jak postupovat při analýze eshopu. A jaké násstroje se k tomu hodí?
Kolik si účtovat za, takovou analýzu?
A kolik vám to zabíralo času?
Už si nadtím lámu dva týdny hlavu a skáču z jednoho tématu do druhého. A klienta nechci otravovat, dokud to nebude mít nějakou formu, v podstatě teď tápu.
Záleží v zásadě, co by mělo být cílem. Pokud jde o to zvýšit obrat a podobně, tak tyhle věci z 90% probíhají někde jinde. Klíčové jsou záležitosti jako nabídka zboží, ceny, doprava, dobírka. Těch zbylých 10% procent je, že je možné nabídku vyfiltrovat, cenu vidět a poznat, jaká je k dispozici forma dopravy a platby. Pak jsou věci ještě mnohem dál od samotného e-shopu - například pokud zákazník prodává high-endová auta s cílením na skupinu 16-25, tak by měl přehodnotit úplně jiné věci než e-shop a možná prodávat rohlíky.
To je pochopitelně extrémní případ, ale při větším zamyšlení lze pozorovat, že tím v ČR trpí hodně podnikatelů. Typická odpověď na cílovou skupinu zákazníků je "všichni", jinými slovy nemá vůbec ponětí, kdo u něj nakupuje. Na druhou stranu to jsou už zajímavá místa, kde lze hodnotit. Jakým způsobem nakupuje cílová skupina, může daný e-shop v pohodě použít (Flashové animace vs. cílení na Apple-zákazníky, responzivní design). Má e-shop nějaké analytické funkce v sobě? Je nějak napojen na workflow (účetní systém, dopravní systém, sklad, dodavatelé, ...)? Umožňuje design nějaké dynamičtejší změny (třeba A/B testování rozvržení prvků)? Jak si vede na srovnávačích zboží?
Pro zobrazení všech 5 odpovědí se prosím přihlaste:
Nebo se přihlaste jménem a heslem:
Komentáře