Analýza eshopu rubrika: Návrh

4 XelHa
položil/-a 26.1.2016

Dobrý den,

pracuji na analýze eshopu. A jsem trochu už z toho jalovej. Můžu se zeptat, jaké máte zkušenosti s analýzou a jak postupujete?

A) Vzhled eshopu - architektura, design, přehlednost úvodu, produktů, košíku
b) Analýza Seo
c) Google Analytic

Zajímalo by mě Vaše zkušenosti a typy, jak postupovat při analýze eshopu. A jaké násstroje se k tomu hodí?

Kolik si účtovat za, takovou analýzu?

A kolik vám to zabíralo času?

Už si nadtím lámu dva týdny hlavu a skáču z jednoho tématu do druhého. A klienta nechci otravovat, dokud to nebude mít nějakou formu, v podstatě teď tápu.

Komentáře

  • tomas.fejfar : Z té otázky vůbec není jasné, co je to za analýzu :) Jestli je to "marketingová" analýza existujícího shopu, nebo "vývojářská" analýza toho, kolik bude stát nějaký shop vyrobit. Už jen to, že jsi nedokázal přesně popsat na co se potřebuješ zeptat je manifestace věšího problému. Pokud nedokážeš napsat otázku tak, aby ti porozuměli technicky založení pisatelé tady, tak jak můžeš očekávat, že to pochopí technicky nejspíš ne zcela zdatný klient? 31.1.2016
odkaz
8 Jakub Macek
odpověděl/-a 26.1.2016

Záleží v zásadě, co by mělo být cílem. Pokud jde o to zvýšit obrat a podobně, tak tyhle věci z 90% probíhají někde jinde. Klíčové jsou záležitosti jako nabídka zboží, ceny, doprava, dobírka. Těch zbylých 10% procent je, že je možné nabídku vyfiltrovat, cenu vidět a poznat, jaká je k dispozici forma dopravy a platby. Pak jsou věci ještě mnohem dál od samotného e-shopu - například pokud zákazník prodává high-endová auta s cílením na skupinu 16-25, tak by měl přehodnotit úplně jiné věci než e-shop a možná prodávat rohlíky.

To je pochopitelně extrémní případ, ale při větším zamyšlení lze pozorovat, že tím v ČR trpí hodně podnikatelů. Typická odpověď na cílovou skupinu zákazníků je "všichni", jinými slovy nemá vůbec ponětí, kdo u něj nakupuje. Na druhou stranu to jsou už zajímavá místa, kde lze hodnotit. Jakým způsobem nakupuje cílová skupina, může daný e-shop v pohodě použít (Flashové animace vs. cílení na Apple-zákazníky, responzivní design). Má e-shop nějaké analytické funkce v sobě? Je nějak napojen na workflow (účetní systém, dopravní systém, sklad, dodavatelé, ...)? Umožňuje design nějaké dynamičtejší změny (třeba A/B testování rozvržení prvků)? Jak si vede na srovnávačích zboží?

Pro zobrazení všech 5 odpovědí se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.