Formát podkladů pro kódování rubrika: Kódování: HTML
Když byste připravovali novou webovou šablonu a měli byste možnost říct si grafikovi o jakýkoli formát grafického výstupu, co by to bylo?
Nejčastěji jsem kódoval webovou grafiku z Photoshopu (+vektorové prvky dodané v InDesignu). Poslední roky se setkávám ale i se Sketchem, InVision, Adobe XD, UXPin atd. ale vše jsem zkoušel jenom jednou, nebo viděl z vlaku, takže nemám konkrétní delší zkušenosti.
Konkrétně mi jde o dlouhodobý projekt, kde se bude šablona živelně měnit. Nejde mi to o zbastlení jednorázové šablony za co nejkratší čas.
Ja si myslim ze na technologii az tak nezalezi, dolezite je, aby vedeli grafici s kodermi dobre spolupracovat. Uplne najlepsie je si urobit prieskum medzi grafikmi/kodermi s akymi technologiami pracuju najradsej a spisat plusy minusy na papier, porovnat a nasledne zvolit format, ktory bude najschodnejsou cestou pre kazdeho. Hlavne treba pozriet ake moznosti exportu dizajnu ten-ktory program podporuje a s cim sa ako komu pracuje.
Osobne sa mi najlepsie pracuje so Sketchom, ale len ak je ten sketch urobeny dobre. Ak je to tam naimportovane stylom "len aby bolo" tak to naopak robi viac skody ako uzitku.
Co je ovela dolezitejsie, aspon podla mna, je nasledne si urobit nejake vseobecne pravidla na pouzivanie sablony/designu ktore sa budu dodrziavat a pripadne si urobit jeden-dva kratke workshopy kde si cely team vysvetli, ako s tymi sablonami pracovat, co sa ako bude cca moct menit, ktore casti su z hladsika dizajnu/layoutu klucove a pod. Proste mat jasne pravidla co a ako.
Niekedy je celkom vyhodne si postupne tvorit akysi repozitar komponentov a tie potom skladat do nejakeho vysledku (napr. nieco ako komponenty v bootstrape). Tento pristup sa ale nehodi uplne vsade, hlavne ak tych variacii komponentov je prilis vela, tak sa to velmi tazko udrzuje, ale ako alternativu to treba spomenut :)
Pro zobrazení všech 2 odpovědí se prosím přihlaste:
Nebo se přihlaste jménem a heslem:
Komentáře