Pojištění na blbost - názory, zkušenosti apod. rubrika: Folklór

5 PetrJirasek
položil/-a 26.1.2014

Zdravim vsechny,

posledni dobou se roztrh pytel s pojistenimi na blbost apod. - jinak receno, kdyz zpusobite pri praci skodu, pojistovna by se mela podilet na jejim kryti.A tak jsem si rekl, ze se zkusim poptat zdejsich uzivatelu, co oni vlastne na to.

Jelikoz si myslim, ze krom mnoha zamestnancu, jsou zde i lide, kteri jsou casto OSVC, kde OSVC ruci za skodu vsim svym majetkem, tak me zajima, zda se nekdo nejak "jisti"? Mate s tim nekdo nejake zkusenosti, ze jste si udelali nejake takove pojisteni?

Nebo mate snad zkusenost, ze jste neco pri svem IT povolani pokazili, zpusobili jste skodu a tohle pojisteni vas krylo? Nebo mate opacnou zkusenost, ze vas poslala pojistovna do haje?

Jsem rad za jakykoliv feedback, dost by me zajimalo, jestli je to jen takovy mytus, za ktery pojistovny vybiraji pouze penize a kdyz prijde na vec, tak se cukaj a zda se vlastne vyvojar muze pojistit proti blbosti - treba se mu muze stat, ze rozbije build na produkci, nebo nekde zpusobi chybu, ktera treba ve vysledku povede ke snizeni cen produktu apod. Scenaru, kde clovek muze udelat chybu, je asi hodne a nikdo neni neomylny, i kdyz jsou dobre nastavene procesy.

Diky za feedback.

Komentáře

  • astr258 : "Pojišťovny se cukaj" - 99 % špatných zkušeností při likvidaci pojistné události pramení z toho, že si člověk nepřečetl při podpisu smlouvy pojistné podmínky, což ale není chyba pojišťovny, ale zákazníka - v podmínkách je vždy článek o výlukách, co pojišťovna nepojišťuje. Při likvidaci události bude pojišťovna určitě zkoumat, jestli zhotovitel (poskytovatel) učinil všechna myslitelná opatření, aby škodu odvrátil (kvalifikace IT pracovníků, testování před ostrým nasazením, proškolení zákazníka apod.) 27.1.2014
odkaz
7 matej.rokos
odpověděl/-a 31.1.2014

Jeden můj známý se živí firemním pojištěním a tohle jsme před časem probírali, s tímhle výsledkem: http://financni-blog.cz/unik-elektronickych-dat/ Pojištění v oblasti IT je problém i pro pojišťovny. Občas mají jejich zaměstnanci problém rozlišit typy škod a hážou všechno kolem IT do jednoho pytle (rozbité PC v kanclu i nabourání firemní databáze). Vývoj SW pojistí jen málo pojišťoven. Je třeba, abyste vy přesně věděli co chcete pojistit a v jaké výši. Např.

  • škody na majetku (SW je dlouhodobý nehmotný majetek)
  • škody na ušlém zisku
  • škody způsobené únikem elektronických dat, např. osobních údajů
  • škody na hodnotě společnosti (i poškození dobrého jména)

Další problém, zejm. u vývoje SW, je vyčíslení hodnoty škody v případě pojistné události. (Kam až za to může programátor, co zpackala obsluha, o kolik se incidentem snížila hodnota postiženého SW, blabla). Vždycky se tohle pojištění dělá individuálně, paušál neexistuje.

Pro zobrazení všech 9 odpovědí se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.