Slovenské (virtuální) registrační pokladny rubrika: Programování: Android

1 GrezCZ
položil/-a 23.11.2018

Ahoj,

máme ve firmě (síť kaváren) vlastní pokladní systém (napojený na interní skladové hospodářství, kontrolu docházky atp.) běžící na Androidu a firma chce zkusit expandovat na Slovensko. Nevíte prosím, jakým způsobem momentálně na Slovensku funguje evidence tržeb a jak je to s propojením na existující pokladní systémy?

Podařilo se mi najít, že teď existují Elektronické registrační pokladny (ERP), Virtuální registrační pokladny (VRP) a příští rok se chystá něco jako naše EET (eKasy).
Pokud jsem to správně pochopil, tak VRP je prostě aplikace / webová stránka od Finanční správy, do které se zadávají jednotlivé prodeje a pak se vytiskne se účtenka.
ERP je poté na implementaci komplikovanější a je potřeba si ho nechat certifikovat u Celního úřadu.
O eKasách jsem toho zatím moc nenašel.

=> chápu tedy správně, že abychom vše splňovali, tak můžeme v kavárně používat prostě VRP (a pak si to pro naše účely překlikali ještě k nám)?

Dá se toto nějak usnadnit? Napadá mě několik teoretických způsobů:

1) objednávka se zadá v naší aplikaci, barista je po dokončení objednávky v našem systému přesunut do aplikace Pokladnica, kde se mu předvyplní údaje

  • aplikace asi určitě otevřít půjde, ale předvyplnění vůbec nevím, jestli by šlo?

2) objednávka se vyplní v Pokladnici a poté se pošle nějaký hook pro naši aplikaci

  • o této možnosti silně pochybuji, ale radši si to nechám potvrdit, že je to blbost :-)

3) zadáme objednávku v naší aplikaci a poté na pozadí proběhne nějaký request na web VRP, kde cURL "nakliká" objednávku za baristu

  • tohle mi přijde relativně plausible řešení, ale nevím, zda je to legální použití...

4) hromadný import objednávek do VRP objednávek na konci dne

  • předpokládám, že VRP vrací nějaké údaje na účtence, takže toto je asi blbost

5) hromadný export objednávek z VRP a import do našeho systému

  • barista tedy vůbec neřeší naši aplikaci, bude používat pouze aplikaci VRP, manažer potom třeba každý večer exportne objednávky a nahraje do našeho skladového systému

Pokud nic z toho není možné, tak bych se chtěl zeptat, jestli má smysl uvažovat o implementaci ERP. Dá se implementovat v jednom člověku, nebo je to vyloženě dělané na nějaké velké firmy, které si musí zaplatit drahou ceritfikaci apod.? A má to vůbec smysl, vzhledem k blížícím se eKasám?

__

Budu rád za jakékoli info / klidně i odkaz na nějaký článek / diskuzi, kde se o tom můžu něco dočíst.

Komentáře

  • harrison314 : Myslim, ze spravne bude 3 (asi to ma nejake API), nerobil som s tym, len som o tom niekde cital pri inych systemoch. Ale toto nie je otazka na vyvojarov, ale na pravnikov. Ti co sa zaoberaju danym odborm prava budu vediet aj to co sa chysta a ako to bude vyzerat. 24.11.2018
odkaz
2 peterj
odpověděl/-a 8.12.2018
 
upravil/-a 8.12.2018

Zdravim,

Tento tyzden sa schvalil zakon o eKase a bohuzial finalna podoba vypada inak ako povodna myslienka. Zacinalo to tym ze to bude dost podobne EET ale zacali sa do toho montovat "odborne" firmy... Takze okrem toho ze musis mat pripojenie na financnu spravu skrz WS este od teba pozaduju mat certifikovane lokalne ulozisko ktore bude vediet len zapisat data a citat. Nesmie sa nic modifikovat.

Cez VRP cesta nevedie. Tam ziadne API nieje a pokial viem ani nebude lebo to by potom zakon o eKasach nedaval zmysel. Takze ani jedno riesenie ktore popisujes nieje spravne.

Mam skusenosti s implementaciou povodneho fiskaleneho zakonu do praxe a budem riesit aj tuto zmenu. Ak by ste potrebovali ako firma s niecim pomoct daj vediet.

Pro plný přístup na Devel.cz se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.