Lidé zadávají chybnou adresu e-mailu (překlep apod.) rubrika: Návrh

2 astr258
položil/-a 29.8.2013

Mám dlouhodobý problém, že lidé do kontaktního nebo objednávkového formuláře zadávají chybný e-mail - řekněme odhadem 5 % zákazníků (nejčastěji překlep, typická je záměna gmail.com/gmail.cz). Záměna gmail.com/gmail.cz lze jednoduše odhalit a napravit, ale u překlepů často ani dlouhým přemýšlením nedomyslíte pravou adresu (uvedu příklad: lucciotto@gmail.com je e-mail zákazníka, který ale neexistuje a těžko domyslíme, co je ve slově "lucciotto" překlep).

Důvodem je myslím jakási "formulářová slepota", kdy lidé formuláře rychle a zbrkle vyplní a pak vznikají tyto chyby.

Snažím se samozřejmě, aby formulář byl co nejjednodušší a mám v něm jen povinná pole.

Možným řešením by bylo přidání druhého pole pro opakované zadání e-mailové adresy, obávám se však, že o to zuřivěji budou lidé ťukat do klávesnice, nebo budou e-mail z jednoho pole do druhého kopírovat, a nic tím nevyřeším.

Nedávno mě napadlo toto řešení: po kliknutí na tlačítko "Odeslat" by buď vyskočilo okno nebo došlo k přesměrování a tam by byla hláška obrovským písmem (jako kráva) "Vaše objednávka byla právě odeslána na adresu lucciotto@gmail.com. Pokud toto není vaše adresa, klikněte sem pro opravu."

A zákazník by měl možnost adresu opravit, s tím, že zpráva/objednávka by se odeslala znovu, resp. by se do datábaze uložil správný e-mail.

Co tomu říkáte, případně znáte jiné lepší řešení problému?

Komentáře

  • astr258 : Abych to upřesnil - nejde o registraci někam (do aplikace, eshopu apod.), kdy nepochybně lze problém řešit zasláním potvrzovacího mailu, na který se musí kliknout. Jde jednak o kontaktní formulář (zákazník se na něco ptá a očekává odpověď, která mu ale nepřijde a on si pomyslí o našem prozákaznickém přístupu něco nepěkného - nedojde mu, že napsal chybně email a půjde ke konkurenci), druhak objednávkové formuláře, jejichž výsledkem ale není registrace někam, ale pouze odeslání objednávky (třeba opět eshop, ale bez registrace, řada jiných internetových služeb, př. překladatelská agentura atd.). Telefon nemusí být povinnou položkou a proto také není. 30.8.2013
odkaz
6 ic
odpověděl/-a 29.8.2013

Záleží jak moc je nutné, aby ten email byl přesně… protože lidi to bude obtěžovat.

Úplně nejjednodušší řešení je pojmenovat po pole email a povolit (nezakazovat) autocomplete pro dané políčko. Pak stačí doufat, že při předchozích vyplňováních ho dali správně a teď jim ho to tedy napoví správně.

Pak jde duplikovat pole na email a dělat kontrolu shodnosti.

Nebo použít oAuth nebo OpenID (nemusí mít každý).

A pokud ten mail fakt musí supernutně být přesně tak jedině ověřovat zasláním na danou adresu a nedovelením pokračovat v registraci, dokud neprokliknou nějaký odkaz, nebo neopíšou nějaký kód ze zaslaného mailu.

Komentáře

  • rmaslo : Naprostej souhlas - pojmenovat email a povolit autocomplete. Sám když mám vyplňovat formulář a nenabídne mi to moje emaily tak jsem: 1. Naštvanej 2. Mohu udělat překleep 30.8.2013

Pro zobrazení všech 11 odpovědí se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.