Synchronizace dat mezi vice aplikacemi rubrika: Návrh

6 LeonardoCA
položil/-a 15.1.2015

Neco takoveho v jednoduche verzi jsem ted resil a mam to uz skoro hotove pro jeden projekt, ale premyslel jsem nad obecnejsim resenim pro webove aplikace.

Jde mi o synchronizaci dat podobnou tomu jako delaji treba webove prohlizece => ruzne typy dat, uchovavane na vice mistech ...

Tedy o synchronizaci, ktera se neda z ruznych duvodu resit primo replikaci databaze. Napriklad synchronizace eShop - CRM, kdy ne vsechny informace musi nutne byt v obou systemech, ale nektere jsou spolecne...

Nenarazil jsem zatim na zadnou knihovnu, ktera by toto resila, pravda ani jsem moc nehledal.

Existuje neco? Treba v php? Nebo nejake zajimave informace na to tema? Jak by jste to resili? Na co davat pozor?

odkaz
Anonym
odpověděl/-a 23.1.2015

Myslím si, že toto je dost chráněné know how jednotlivých vývojářů, případně firem. Nemyslím si, že bude existovat univerzální řešení, které by dokázalo zohlednit různorodé struktury databází (případě různé databázové systémy), kam bys jen "namapoval" jednotlivé sloupce v tabulce a tradá, synchronizace dat probíhala sama ...

Pozor bych si dával při obousměrné synchronizaci eshop vs. CRM, kdy může vzniknout cokoli na obou stranách (například objednávka po telefonu zadaná do CRM a zároveň objednávka v eshopu). V případě, že se synchronizuje pouze jednosměrně, pak je to sranda.

Komentáře

  • LeonardoCA : jj, presne takove scenare mam na mysli, ze cokoli muze vzniknout na obou stranach a pritom na kazde strane tu danou vec resi/uklada kazdy system trochu jinak ... spise mi slo o nejake obecne principy, jak k tomu pristupovat, hlavne jak resit konzistenci dat vzhledem k moznym vypadkum behem synchronizace nebo kolize, pri editovani na obou stranach v priblizne stejnou dobu, apod. 23.1.2015
  • Anonym : Musí se určit, která akce má vyšší prioritu. Samozřejmě nelze přečíslovat objednávku ani na jedné, ani na druhé straně. Tím pádem je třeba určit si priority a podle toho se řídit. Pokud v shopu vzniká objednávka, pak se musí systém dotázat na poslední id v CRM a podle toho data uložit a zároveň v CRM inkrementovat hodnotu id, aby nepřišla objednávka na místo této aktuální :) poté udělat synchronizaci tam i zpět a nevznikne žádná kolize. Tam kde by mohli vznikat kolize dat, tam je třeba manuální kontroly, takže bych ukládat data do krizové tabulky, podle které určí nějaký manažer či pracovník, která strana má vyšší prioritu. Je to složitá tématika a až moc obecná, abych mohl poradit. 24.1.2015

Pro zobrazení všech 4 odpovědí se prosím přihlaste:

Rychlé přihlášení přes sociální sítě:

Nebo se přihlaste jménem a heslem:

Zadejte prosím svou e-mailovou adresu.
Zadejte své heslo.